Köp- och leveransvillkor

Generellt

Hos oss kan du som är företagskund handla tryggt och enkelt. För att räknas som företagskund skall du vara registrerad företagare hos PRV eller hos Bolagsverket. Vi tillämpar svensk lag samt köplagen för företagsköp. För att kunna handla behöver du först läggas upp som kund och få ett konto. Kontakta vår Kundservice på info@lindenbaum.se så ordnar vi detta. Varje kund genomgår sedvanlig kreditprövning.
  •  Alla priser i webbutiken är exklusive moms.
  •  Alla varor förblir Lindenbaum Agenturers egendom tills full betalning mottagits.
  •  Alla bedrägeriförsök polisanmäls alltid. Vår butik förbehåller sig rätten att häva ett köp vid misstankar om bedrägeri.
  •  Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på hemsidan.

Faktura

Vi garanterar säkra köp oavsett betalningsalternativ; direktbetalning eller faktura. När du betalar via faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter. Fakturan skickas ut automatiskt i samband med att din beställning registreras i vårt system. Faktureringen hanteras av Swedbank. 

Kort

I samarbete med Stripe erbjuder vi kortbetalningar med VISA, MasterCard och American Express:

För att kunna använda tjänsten måste arrangören godkänna Stripe Connect;s användarvillkor, vilket man gör i samband med registreringen. Stripe Connect kommer då att få tillgång till vissa av dina personuppgifter för att kunna förmedla betalning mellan arrangören och Lindenbaum. Se mer under Stripe Connects användarvillkor här: https://stripe.com/us/connect/legal. 

Betalningsvillkor

Kredittiden är alltid minst 20 dagar från fakturadatum. 

En påminnelseavgift på 60 kr tillkommer vid utebliven betalning. Påminnelsen skickas ut av Swedbank 7 dagar efter förfallodatum. Även en dröjsmålsränta i om 8,00 % enligt räntelagen tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas till PayEx inkasso för inkassohantering där ytterligare kostnader kan tillkomma.

Leveranser

Vi skickar våra paket som företagspaket till angiven adress med DB Schenker eller DHL. Leveranstid varierar beroende på produkt. Standard är 1-3 dagar för de varor vi själva lagerhåller, i övrigt gäller följande:

  • Solex: 4-5 dagar
  • Bras: 1-2 veckor
  • Zumex: 1-2 veckor

Fraktpriset varierar beroende på val av produkt.

Transportskador

Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketen och/eller innehållet skadat när du mottager den, ska det rapporteras omedelbart på plats. Har du öppnat paketet och upptäcker att något är skadat ber vi dig ta en bild som visar skadan och bifoga den i ett mail till: info@lindenbaum.se
När du returnerar paket till oss står du själv for transportrisken. Om varan är skadad ska du skicka tillbaka den till oss, så skickar vi en ny produkt. Vi står för fraktkostnaden när det gäller skadade paket.
 

Retur av produkt

För att göra en retur måste du alltid ta kontakt med vår kundservice. Produkt/vara ska vara i originalförpackning och i oförändrat skick. Returfrakt bekostas av kund/köpare men för att förenkla returhanteringen kan vi skapa och e-posta returfrakthandlingar som du kan använda för att få paketet skickat tillbaka till oss. Meddela oss om du önskar få fraktsedlar skickade eller mailade till dig.

Du har ansvar för risken vid returfrakt: denna risken inkluderar bland annat om produkten skadas eller försvinner under transport.

Kontakt:
Lindenbaum Agenturer AB
Vintervägen 54
S-135 40 Tyresö

info@lindenbaum.se 
08-570 347 77