Köp- och leveransvillkor

Generellt

Hos oss kan både du som är företagskund och privatkund handla tryggt och enkelt. För att räknas som företagskund skall du vara registrerad företagare hos PRV eller hos Bolagsverket. 
  • Fraktavgift 79 kr. Fri frakt på beställningar över 500 kr.
  • Alla priser i webbutiken är exklusive moms.
  •  Alla varor förblir Lindenbaum Agenturers egendom tills full betalning mottagits.
  •  Alla bedrägeriförsök polisanmäls alltid. Vår butik förbehåller sig rätten att häva ett köp vid misstankar om bedrägeri.
  •  Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på hemsidan.

Betalningsmetoder

1.Kortbetaling med VISA eller MasterCard
Du kan alltid känna dig trygg när du betalar med kort hos oss. Vi samarbetar med Klarna och DIBS Payment Services som är Nordens ledande leverantörer av betalningstjänster via Internet och certifierade i enlighet med kortindustrins säkerhetskrav PCO-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). När du betalar med kort blir du skickad till en säker sida via SSL-certifikat, där du tryggt kan uppge i din kortinformation och genomföra betalningen. När betalningen är godkänd skickas du tillbaka till vitamixsverige.se där du får en bekräftelse på att köpet är genomfört.

2. Faktura, betalning 30-60 dagar med Klarna.

När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 30 eller 60 dagar från dess att vi skickat varorna eller kvittot för leverans, eller från tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.

Om du tidigare valt att ansluta dig till Klarnas aggregerings-tjänst Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura. Detta innebär att alla fakturaköp du gör under en viss period samlas på en samlingsfaktura, istället för att skickas som separata fakturor per köp. Kredittiden på varje individuell faktura som ingår i samlingsfakturan varierar mellan 14-45 dagar, beroende på när i aggregerings-cykeln som köpet gjordes och varorna/tjänsterna levereras/skickas. Alla fakturaköp som aktiveras innan brytdagen samlas på en månadsfaktura. Fakturaköp som aktiveras efter brytdagen hamnar på nästa månadsfaktura.

3. Delbetalning med Klarna.

Vi erbjuder i samarbete med Klarna möjlighet att dela upp din betalning på mellan 3 -48 mån. Läs gärna Klarnas fullständiga villkor här.

Leveranser

Vi skickar våra paket som företagspaket till angiven adress med DB Schenker eller DHL. Leveranstid varierar beroende på produkt. Standard är 1-3 dagar för de varor vi själva lagerhåller, i övrigt gäller följande:

  • Solex: 5-7 dagar
  • Bras: 1-2 veckor
  • Zumex: 1-2 veckor

Transportskador

Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketen och/eller innehållet skadat när du mottager den, ska det rapporteras omedelbart på plats. Har du öppnat paketet och upptäcker att något är skadat ber vi dig ta en bild som visar skadan och bifoga den i ett mail till: info@lindenbaum.se
När du returnerar paket till oss står du själv for transportrisken. Om varan är skadad ska du skicka tillbaka den till oss, så skickar vi en ny produkt. Vi står för fraktkostnaden när det gäller skadade paket.
 

Retur av produkt

För att göra en retur måste du alltid ta kontakt med vår kundservice. Produkt/vara ska vara i originalförpackning och i oförändrat skick. Returfrakt bekostas av kund/köpare men för att förenkla returhanteringen kan vi skapa och e-posta returfrakthandlingar som du kan använda för att få paketet skickat tillbaka till oss. Meddela oss om du önskar få fraktsedlar skickade eller mailade till dig.

Du har ansvar för risken vid returfrakt: denna risken inkluderar bland annat om produkten skadas eller försvinner under transport.

Kontakt:
Lindenbaum Agenturer AB
Vintervägen 54
S-135 40 Tyresö

info@lindenbaum.se 
08-570 347 77