Köp- och leveransvillkor

Generellt

Hos oss kan både du som är företagskund och privatkund handla tryggt och enkelt. För att räknas som företagskund skall du vara registrerad företagare hos PRV eller hos Bolagsverket. 
  • Fraktavgift 79 kr. Fri frakt på beställningar över 500 kr.
  • Alla priser i webbutiken är exklusive moms.
  •  Alla varor förblir Lindenbaum Agenturers egendom tills full betalning mottagits.
  •  Alla bedrägeriförsök polisanmäls alltid. Vår butik förbehåller sig rätten att häva ett köp vid misstankar om bedrägeri.
  •  Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på hemsidan.

Betalningsmetoder

Betalningsmetoderna är fakturabetalning, kontokredit (delbetalning och flexibel delbetalning), Swish samt kort- eller bankbetalning.

1.Kortbetaling med VISA, MasterCard, AMEX
Du kan alltid känna dig trygg när du betalar med kort hos oss. Vi samarbetar med Svea Bank och deras Checkout-lösning.

2. Faktura, betalning 14 dagar med Svea Bank.

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB (publ), nedan Svea. Samtliga fakturor är överlåtna till Svea. Detta innebär att betalning ska erläggas till Svea. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Förutsättningen för att du ska få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige, är över 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Sedvanlig kreditprövning sker efter att du angivit ditt personnummer i kassan. Genom att handla mot faktura accepterar du att Svea kan komma att inhämta en kreditupplysning. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall att skickas till dig. Läs mer om deras fakturavillkor här.

3. Delbetalning med Svea Bank.

Vi erbjuder i samarbete med Svea möjlighet att dela upp din betalning. Kontokreditens återbetalningstid bestäms av hur stora delbetalningar Kontohavaren väljer att göra. Läs gärna Sveas fullständiga villkor här.

Leveranser

Vi skickar våra paket som företagspaket till angiven adress med DB Schenker eller DHL. Leveranstid varierar beroende på produkt. Standard är 1-3 dagar för de varor vi själva lagerhåller, i övrigt gäller följande:

  • Solex: 7 dagar
  • Bras: 2 veckor
  • Zumex: 1-2 veckor

Transportskador

Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketen och/eller innehållet skadat när du mottager den, ska det rapporteras omedelbart på plats. Har du öppnat paketet och upptäcker att något är skadat ber vi dig ta en bild som visar skadan och bifoga den i ett mail till: info@lindenbaum.se
När du returnerar paket till oss står du själv for transportrisken. Om varan är skadad ska du skicka tillbaka den till oss, så skickar vi en ny produkt. Vi står för fraktkostnaden när det gäller skadade paket.
 

Retur av produkt

För att göra en retur måste du alltid ta kontakt med vår kundservice. Produkt/vara ska vara i originalförpackning och i oförändrat skick. Returfrakt bekostas av kund/köpare men för att förenkla returhanteringen kan vi skapa och e-posta returfrakthandlingar som du kan använda för att få paketet skickat tillbaka till oss. Meddela oss om du önskar få fraktsedlar skickade eller mailade till dig.

Du har ansvar för risken vid returfrakt: denna risken inkluderar bland annat om produkten skadas eller försvinner under transport.

Kontakt:
Lindenbaum Agenturer AB
Vintervägen 54
S-135 40 Tyresö

info@lindenbaum.se 
08-570 347 77